ВАЖНОЕ ШАПКА САЙТА2
Четверг, 21.11.2024, 12:02
Вітаю Вас Гость

Головне меню
Архів записів
Педпреса
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Опитування
Як часто Ви відвідуєте наш сайт?
Всего ответов: 526
Статистика

Музей "ВИТОКИ"

Х А Р А К Т Е Р И С Т И К А

  роботи музею “Витоки”

(свідоцтво № 122 від 22.11.2001 року, видане Управлінням освіти і науки Київської обласної адміністрації).

         Музей історії навчального закладу “Витоки” – це скарбниця нашої пам’яті про минуле і сьогодення, вагомий засіб різних напрямків виховної роботи.. Ця робота сприяє вихованню у молодого покоління розуміння культурних традицій, почуття гордості за багатовікову історію нашого народу, розвиває творчі здібності дітей, а отже, сприяє розвитку всебічно розвиненої не байдужої до життя держави і суспільства людини-громадянина.

         З метою виявлення дітей, які цікавляться історією, кожен клас отримав науково-дослідницьке завдання з краєзнавства. При захисті власних розвідок виділилася група особливо зацікавлених, які увійшли в групу “Пошук” та стали екскурсоводами, які на основі різних історичних джерел розкривають майже півторастолітню історію закладу в контексті історії міста, держави.

         Рада музею у складі директора, заступника директора з виховної роботи, керівника шкільного музею, завідуючої бібліотекою з метою розвитку творчих здібностей учнів спрямовує діяльність музею на поглиблення знань та розвиток практичних навичок усіх суспільно-гуманітарних наук: історії, музеєзнавства, мистецтвознавства, лінгвістики, соціології, психології, філософії.

         Крім ради музею, успішно координують пошуково-дослідницьку роботу керівники науково-дослідницьких центрів з числа педагогів гімназії та працівників краєзнавчого музею міста.

Протягом одного навчального року в музеї згідно з планом проводиться 30 навчальних екскурсій. Музей став навчально-виховним центром, на базі якого здійснюється краєзнавчо-пошукова робота, яка презентується на рівнях гімназії, міста, області. Виховні заходи, які проводяться на базі музею, відзначені центром виховної та соціальної роботи Управління освіти Білоцерківської міської ради як “Кращі заходи з громадянського виховання”.

         За останні  роки кількість експонатів музею збільшується, адже і учні й вчителі прагнуть долучитися до загальної справи. Під час проведення традиційної декади «Шани гімназії» щорічно влаштовується акція “Експонат до шкільного музею”. Вона закінчується виставкою, на яку запрошуються учні, вчителі, батьки, працівники міського краєзнавчого музею. Ці експонати доповнюють уже сформовані експозиції. В  гімназії діє музей клубу “Патріот”, при створенні яких використано  пошукові матеріали..

В цьому році музей поповнився експонатами: посуд солдата, нагрівач, фотоапарат періоду війни, музичний інструмент цитра, веретено, гармошка, фрагмент будівельного матеріалу поштової станції, гребінь, рушник з сім’ї Нікітиних, які навчались в гімназії, домоткане полотно ХІХ століття, фрагмент будівельного матеріалу періоду трипільців, прялка наших предків, видання «Вестник знаний» 1914 р., видавник Битнер, «Навіки в пам’яті народній» (книга пам’яті Білоцерківського района), фільмоскоп і інші.

         Головним напрямком роботи музею “Витоки” є вивчення і розширення знань історії навчального закладу. З цією метою щороку проводяться зустрічі  з цікавими людьми – випускниками і колишніми працівниками закладу. Матеріали, які знаходяться в експозиції музею, широко пропагуються серед гімназистів. Група екскурсоводів музею систематично проводить екскурсії з тем: “Сива давнина”, “Вони очолювали навчальний заклад”, “Іван Зінченко – Герой Радянського Союзу”, “Наші традиції”, “Слава і гордість гімназії”.

         Щоквартально організовуються виставки матеріалів з архіву музею: “Шкільний підручник”, “Учнівський зошит”, “Особисті речі”(певних людей, які мають відношення до гімназії), “Фото засвідчує”, “Історія закладу в історії міста”, та інші. З 2006 року радою музею започатковано  конкурс “Пошуковець року” . (З метою виявлення кращих пошуковців проводяться презентації розвідок, творчі звіти пошукових груп, демонстрація зібраних матеріалів (фото, схем, документів, предметів),  конкурси на кращого екскурсовода, науково-дослідницьких робіт, рефератів.

         Рада музею, учнівський і педагогічний колектив готується до 70-рісся Великої Перемоги, тому з цією метою екскурсоводи підготували екскурсійний маршрут «Пам’ять про героїв закарбована в граниті і в назвах вулиць». Були проведені екскурсії з всіма учнями і батьками гімназії. Проведена конференція, присвячена трагедії в Корюківці з участю очевидця трагедії, підготовлені презентації «Окупаційний режим і Білій Церкві». Група пошуковців взяла участь в квесті, присвяченому темі «Місто в період війни». В музеї проводяться оглядові екскурсії по матеріалам, які висвітлюють подвиг І.Т. Зінченка. Організована виставка матеріалів музею до 70-річчя Курської битви.

         До 1025-річчя Хрещення Русі проведена учнівсько-педагогічна конференція по темі « Вплив історії  Хрещення Київської Русі на розвиток культури в державі за участі отця Амвросія, усний журнал «Православні храми України», екскурсія «Християнська абетка Київщини: Білоцерківський район». До  святкування 200-річчя Т.Г. Шевченка розроблений екскурсійний маршрут «Великий син українського народу в нашому місті.

        Один з напрямків роботи музею і залучення до нього шкільної молоді – є напрямок “Допоки пам’ять в серці не згаса” – про трагедію 1932-1933 рр. Вивчення історії своєї Батьківщини є важливим чинником побудови міцної незалежної держави. Знати і берегти історичну пам’ять – це наш обов’язок. Такий підхід до розуміння важливих сторінок історії має консолідувати суспільство. Нам треба чітко усвідомити, що це було: голод, голодомор чи геноцид? З цією метою пошуковці, активісти музею провели розвідки, записали спогади очевидців, які пережили трагедію (опитано 227 чоловік, записано 58 життєвих історій), зробили аналіз, зустрілись з науковцями БДАУ і дійшли висновку: події 1932-1933 рр. в Україні мають всі ознаки геноциду. Були проведені історичні читання  по темі “Голодомор 1932-1933 рр.: “Сталінський задум та його виконання”, “Характер голоду 1932-1933 рр.”, організовується куточок “Колосок пам’яті” в музеї “Витоки”. Розроблені завдання для дослідження учнями гімназії за напрямками:

         а) голодомор в історії моєї родини;

         б) відображення голодомору в піснях, поезії, приказках, переказах;

         в) голодомор очима сучасників.

         Чільне місце в пошуковій роботі  музею займає тема  «Спогади як джерело» історичних знань про Другу  світову війну, на основі матеріалів пошуковців написані наукові роботи по цій темі. В конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН  посіли ІІІ місце, досліджені матеріали по темі «Життя в окупованому місці Біла Церква (по сторінкам збірки «Нас пам’ять кличе)

         Учень гімназії Васильківський Богдан займався дослідженням теми « Полководці України на фронтах Другої світової війни» написав наукову роботу і посів ІІ місце в конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт. Васильківський Богдан брав участь в роботі Всеукраїнської науково-практичної конференції «Патріотичне виховання громадян України – передумова розвитку державності».

         Учениця гімназії Хейлик Олександра і Тіщенко Олександра брали участь в роботі Круглого столу «Герої нашого краю». Важливе місце в роботі музею «Витоки» займає просвітницька  діяльність. З цією метою розроблені туристичні маршрути, збираються матеріали по темі «Сімейний альбом гімназії», зокрема «Сім’я Невінчаних». Організована зустріч з сином директора школи Ткаченка Омеляна Юхимовича.

         Досліджуємо фото, зокрема фотографію випуску 1940 року, знайшли дружину одного з випускників Сацкова Федора Григоровича Аллу Марківну, зустрілись з нею, вона надала музею фото з життя чоловіка.

         Екскурсовод Хейлик Олександра провела екскурсію по місту з німецьким журналістом  Хансом-Петером Куніш,  який працює в Південно-німецький  газеті,  Тіщенко Олександра була перекладачем.

 Група волонтерів систематично надає посильну допомогу колишнім працівникам навчального закладу, проводить зустрічі з ними та запрошує  їх на традиційне свято “Шана гімназії”.

Стержнем виховної роботи гімназії є військово-патріотичне виховання, яке включає в себе ряд аспектів. Виховна робота в військово-гімназійних класах базується на вивченні історії Великої Вітчизняної війни шляхом проведення тематичних уроків, зустрічей з ветеранами. Кадети беруть участь в волонтерських акціях “З добрим ранком, ветерани”, “Герої поруч”. Екскурсоводи музею проводять огляд матеріалів музею “Подвиг на Курській дузі”, “Події війни на Білоцерківщині”, “Освіта Білої Церкви в роки війни” та інші. Пошуковці провели соціологічне опитування по темі “Стежина життя – у кожного своя.

Пошуковці гімназії збирають  матеріали по темі “Моя родина і війна”.

В музеї “Витоки” центральна експозиція присвячена Івану Трохимовичу Зінченку, Герою Радянського Союзу, учневі школи №2, який під час Великої Вітчизняної війни здійснив подвиг на Курській дузі. Уроки мужності, акції “Повернути пам’ять”. Проведені опитування і запис розповідей мешканців міста учасників визначних історичних подій допомагають учням краще зрозуміти історію і себе в історії.

Традиційними стали акції “Мандрівка рідним краєм”, “Історичними стежками”, поїздки та походи по Білоцерківщині, під час яких учні прибирають біля пам’ятників загиблим воїнам, спілкуються з мешканцями населених пунктів, записують спогади про визначні події, знайомляться з навчальними закладами району та їхніми музеями. Особливе враження справили на гімназистів музеї Шкарівської ЗОШ та в школі села Бикова Гребля. До Дня Перемоги з  старшокласниками проводяться конференції “Патріотизм і сьогодення”. Пошуковці проводять тематичне інформування по класах: до Дня партизанської слави “Підпільні та партизанські організації Білоцерківського краю”, “Освіта в роки Великої Вітчизняної війни та повоєнної відбудови”.

Вивчення історії малої Батьківщини виховує громадянина, його суспільну позицію. В музеї зібрані матеріали про вчителів-захисників Вітчизни, оформлені в експозиції музею, зібрані особисті речі Митяя Олексія Павловича – колишнього директора школи № 2; завуча школи № 2 Гаврильчика І.М., учителів – дітей війни, які працювали і досі працюють в гімназії.

В музеї «Витоки» підготовлена група екскурсоводів для картинної галереї «Освіта пензлем». Музей в гімназії №2 – це культурно-освітній простір, який постійно оновлює види роботи та склад активу, тому багато учнів гімназії проходять тут своєрідну практику. Група учнів готує, розробляє ідею та створює символіку музею – спеціальні грамоти, запрошення, значки.

Склад активу та форми роботи музею постійно оновлюються. Найдієвішими з них є:

  • пошукові дослідження;
  • написання і проведення екскурсій;
  • розробка екскурсійних маршрутів
  • зустрічі з цікавими людьми;
  • організація виставок;
  • написання науково-дослідницьких робіт;

   До 150 річниці гімназії було проведено соціологічне дослідження “Роль музею в житті гімназиста”, де вивчалися питання:

  • Чи можете Ви собі уявити нашу школу без музею?
  • Чи Вам особисто потрібен музей?
  • Який внесок Ви  (Ваша родина)  можете  зробити  при підготовці до 145 річчя гімназії?
  • Чи змогли б Ви провести невеличку оглядову екскурсію музеєм без підготовки для своїх батьків, друзів, гостей гімназії?
  • Чи хотіли б Ви зробити свій внесок у діяльність музею, який?

Приємно вразили нас результати дослідження, що засвідчили: 74% респондентів не уявляють наш заклад без музею, 44% можуть провести оглядову екскурсію в музей без підготовки, а 84% учнів заявляють про свої наміри зробити посильним внесок в діяльність музею .

         Такі відповіді переконують нас в тому, що авторитет музею постійно зростає. Аспекти діяльності гімназійного музею були розглянуті на серпневій педагогічній раді і одним з рішень було: активно використовувати на уроках та в позакласній виховній роботі пошуково-дослідницькі матеріали шкільного музею “Витоки”.

         Одна з головних проблем сучасної цивілізації є відчуження людини від історичного процесу і саме наш музей стає тим простим і ефективним педагогічним інструментом, який не допустить цього відчуження, а сприятиме постійному осмисленню історичних процесів і себе в історії. Адже наш музей – це особливий історико-краєзнавчий центр, де учні самостійно представляючи свої творчі здібності та надбання, виховують розуміння нерозривного зв’язку минулого, сучасного і майбутнього.

       

 

 

.


Білоцерківська гімназія №2 © 2024
Використання матеріалів сайту дозволяється тільки за умови вказання джерела:
при публікації в Інтернеті обов'язковим є пряме гіпертекстове посилання
 (не заборонене для індексування пошуковими системами), при публікації не в Інтернеті - вказання адреси сайту: http://gymnasium2bc.at.ua

Хостинг от uCoz